Forum
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Karta Postaci - reguły tworzenia i wzór

 
Odpowiedz do tematu    Forum "Nigdy nie ufaj maszynom..." Strona Główna » Karty Postaci Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Karta Postaci - reguły tworzenia i wzór
Autor Wiadomość
Duff
Szefuncio



Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Missisipi

Post Karta Postaci - reguły tworzenia i wzór
Posuwamy się więc coraz dalej. Skoro jesteście już tutaj, znaczy to, że przeczytaliście 'Zasady' i zrozumieliście je. Albo poprostu cheatujecie. Kwestia moralności.
Jeśli ktoś czytał księgę, ma ją na półce lub na kompie - nie ma problemu, orientuje się w tym wszystkim. Jeśli nie macie, a to forum to Wasza pierwsza styczność z NS i wogóle nie wiecie o czym ja tyle pieprzę - nie przejmujcie się. Walcie do mnie, lub do Embera, a pomożemy. Całą kartę i tak tworzy się wspólnie ze mną, więc moim obowiązkiem jest Wam wszystko wytłumaczyć.
Chodzi o to, że przeprowadzę Was teraz przez przykładowy, trudny etap tworzenia e-postaci.

Duff ma od urodzenia tendencje do zaczynania od najtrudniejszego, tutaj także nie zrobi wyjątku. Oto więc:

Krok 1 - Imię
Wymyślacie sobie imię Waszej przyszłej postaci. Nie jest to łatwe, bo pewnie mnóstwo imion kotłuje się w Waszych mał..mądrych główkach. W moim przykładzie postaci nadam imię Kay. Ta, pedalskie, wiem. Ale krótkie i wymowne. A poza tym to tylko przykład.

Krok 2 - Pochodzenie
Oczywiste jest, że koleś musi skąś się wywodzić. Jest 12 głównych miast - pochodzeń. Z każdego małym bonusem jest cecha. Powiedzmy, że nasz Kay urodził się w Detroit, w mieście, które jakoś tak podświadomie bardzo ukochałem. Ma do wyboru - cechę, lub 50 gambli. Długo się nie zastanawiam - biorę 'Ale jazdę!". Fajowa cecha.

Krok 3 - Profesja
Ma gdzie wracać, musi jeszcze pracować. Teraz czas na wybór zawodu. Jak Detroit, to może Kurier? O tak, Kay zostanie Kurierem. I znowu przede mną trudny wybór - cecha z profesji, czy gamble? Nie żałujmy na chłopaka kasy. Biorę cechę "Szybki wóz" i dostaję 150 gambli na wypakowanie wozu. Super...

Krok 4 - Specjalizacja
Każdy jest w czymś dobry. Każdy się w czymś specjalizuje. Także i tu. Mam do wyboru 4 specjalizacje. Biorę Technika. W końcu mój Kurier z Detroit musi znać się na samochodach, nie prawdaż?

Krok 5 - Współczynniki
Czyli to, na czym głównie opiera się postać. Rzucamy kostuchami (tzn. MG rzuca) 18 razy - 6 razy po 3 razy. Z każdych 3 rzutów liczymy średnią, zaokrąglając do góry. Najniższy wynik odpada. Załóżmy, że dla mojego Kay'a wylosowałem : 11, 8, 13, 16, 12, 18. 8 odpada. Teraz każdy współczynnik muszę przyporządkować do: Budowy, Zręczności, Charakteru, Sprytu i Percepcji. 18 leci w Zręczność, 16 w Spryt, 13 ładuję w Budowę, 12 w Charakter, a pozostałe 11 muszę dać do Percepcji.

Krok 6 - Umiejętności
Druga bardzo ważna rzecz. Macie 30 pkt. do rozdzielenia pomiędzy umiejętności ze specjalizacji, następnie dodatkowe 35 na resztę. Zakup nowej umiejętności na 1 poziom kosztuje 3 pkt. Podniesienie jej z 1 na 2 - 2 pkt. Z 2 na 3 - 3 pkt itd. Można też kupić tzw. pakiet, czyli 3 umiejętności z danej kategorii na 1 poziom, a wtedy kosztuje to tylko 5 pkt. Nie można jednak pakietem podnosić umiejętności na wyższe poziomy. Nie będę teraz podawał przykładów przydzielania punktów Kay'owi, bo trochę szkoda mi czasu. Starzy wyjadacze NS wiedzą jak to się robi, a ci, którzy pierwszy raz słyszą słowo 'Neuroshima' mogą dowiedzieć się wszystkiego tutaj, w tym temacie, zadając pytania, lub na moim gg, które ponownie podaję: 5982825. Przejdźmy więc do następnego kroku.

Krok 7 - Choroby
Celowo ominąłem Sztuczki, gdyż tych niestety nie będzie. Powód jest prosty - dla osób, które nie posiadają księgi do NS wybór Sztuczki byłby praktycznie niemożliwy. Z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość.
No a choroba... Jak choroba. Każdy musi ją mieć. Rzucamy k20 i wynik rzutu decyduje o tym, na co będziemy się leczyć. Kay wylosował zawroty głowy. Da się z tym żyć, pod warunkiem, że będziemy się regularnie leczyć. Nawet na forum trzeba brać leki.

Krok 8 - Sprzęt
'Reputację' też ominąłem celowo. Wiadomo - każdy ma na początek 1 pkt reputacji.
A teraz czas na zakupy. Dostajemy 100 g do wydania. No to wio. Ponownie dla zaoszczędzenia czasu całe zakupy podam na końcu.

I to by było na tyle. Jeśli cała procedura została przeprowadzona pomyślnie, e-karta postaci powinna wyglądać mniej więcej tak (i w takiej postaci proszę je umieszczać w osobnych tematach w tym dziale):

Imię: Kay
Pochodzenie: Detroit
Profesja: Kurier
Specjalizacja: Wojownik
Choroba: Zawroty głowy
Cechy: Ale jazda! ; Szybki wóz
Reputacja: 1
Sława: 0

Współczynniki i umiejętności:

Budowa 13
*SPRAWNOSC*
- Kondycja +1
- Pływanie +1
- Wspinaczka +1
*JEZDZIECTWO*
- Jazda konna
- Powożenie
- Ujeżdżanie
Zręczność 18
*WALKA WRECZ*
- Bijatyka +1
- Rzucanie +1
- Broń biała +1
*PROWADZENIE POJAZDOW*
- Samochód +3
- Motocykl +1
- Ciężarówka +1
*ZDOLNOSCI MANUALNE*
- Kradzież kieszonkowa
- Otwieranie zamków
- Zwinne dłonie
*BRON STRZELECKA*
- Pistolety +3
- Karabiny +2
- Broń maszynowa +2
*BRON DYSTANSOWA*
- Łuk
- Kusza
- Proca
Charakter 12
*NEGOCJACJE*
- Zastraszanie +1
- Perswazja +1
- Zdolności przywódcze +1
*EMPATIA*
- Postrzeganie emocji
- Blef
- Opieka nad zwierzętami
*SILA WOLI*
- Odporność na ból +1
- Niezłomność +1
- Morale +1
Spryt 16
*MEDYCYNA*
- Leczenie chorób +1
- Leczenie ran +1
- Pierwsza pomoc +1
*TECHNIKA*
- Mechanika +3
- Elektronika +1
- Komputery +1
*WIEDZA OGOLNA*
-.............
-.............
-.............
*SPRZET*
- Maszyny ciężkie
- Wozy bojowe
- Kutry
*PIROTECHNIKA*
- Rusznikarstwo +1
- Wyrzutnie +1
- Mat. wybuchowe +1
Percepcja 11
*ORIENTACJA W TERENIE*
- Wyczucie kierunku
- Przygotowanie pułapki
- Tropienie
*SPOSTRZEGAWCZOSC*
- Nasłuchiwanie
- Wypatrywanie
- Czujność
*KAMUFLAZ*
- Skradanie się
- Ukrywanie się
- Maskowanie
*PRZETRWANIE*
- Łowiectwo
- Znajomość terenu
- Zdobywanie wody

Rany
Draśnięcia -
Lekkie -
Ciężkie -
Krytyczne -

Broń
1. Beretta 92
2.
3.
4.
5.
Amunicja
1. 5 x 9mm
2.
3.
4.
5.

Ekwipunek
5 dawek leku; 1 konserwa;

Samochód
Stary, pordzewiały pick-up. Uniwersalne spalanie, wypełnione opony, 2 płyty pancerne, wzmocnione zawieszenie, 10 litrów średniego paliwa.

Punkty Doświadczenia
0


I tak to mniej więcej wygląda. Jeszcze raz dla tych, którzy wcześniej tego nie znali: to na początku może tylko tak strasznie wyglądać, ale z czasem będziecie znać wszystko na pamięć. Życzę miłej zabawy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:43, 16 Sie 2006 Zobacz profil autora
Focking
Przeciętniak
Przeciętniak



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Catherine Zeta Jone Throatjob!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 2:47, 15 Mar 2007 Zobacz profil autora
Scooby
Przeciętniak
Przeciętniak



Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:58, 25 Kwi 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum "Nigdy nie ufaj maszynom..." Strona Główna » Karty Postaci Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin